המכון ללימודים ומחקר יהדות לוב


יעקב חג'ג'-לילוף, מנהל המכון ללימודים ולמחקר יהדות לוב

לסיוע והכוונה, נא לפנות להיסטוריון יעקב חג'ג'-לילוף
טלפקס: 08-6418267 נייד: 054-5680215 דואר אלקטרוני: liluf2000@walla.com

המכון ללימודים ולמחקר יהדות לוב אמון על עידוד המחקר על תולדות ומורשת יהודי לוב; הוצאה לאור של ספרים וחוברות ופרסום מאמרים; מתן הרצאות באולם ההרצאות ועריכת סיורים במוזיאון למרצים, מורים, סטודנטים ותלמידים; הנחיית סטודנטים ותלמידים והכוונתם; הפקת ערכות לתלמידים בבתי-הספר ולמבקרים בבית המורשת;

כמו כן, מתן הרצאות במרכזים ובמוסדות שונים ברחבי הארץ; העברת קורסים והשתלמויות לציבור הרחב הן בבית-המורשת והן במרכזים פדגוגיים ובמוסדות אקדמיים; טיפוח קשרים עם מוסדות אקדמיים ומרכזי מורשת ולייצג את הארגון העולמי בכנסים אקדמיים ומוסדות מחקר;

בנוסף עוסק המכון בריכוז בספריה ובארכיון את כל החומר התיעודי וההיסטורי על יהודי לוב (ספרים, מאמרים, ביטאונים, עיתונים, פרסומים, מחקרים, עדויות, ארכיבים פרטיים, תוכניות רדיו וטלוויזיה, קלטות וידיאו וטייפ, תקליטורים, תקליטים, הקלטות וצילומים של כנסים ואירועים וכ"ו); גביית עדויות מזקני העדה;

המכון ללימודים ולמחקר יהדות לוב מסייע למוזיאון יהודי לוב ולאתר האינטרנט בתיעוד ההיסטורי ולועדת האירועים של הארגון בקיום כנסים, ימי עיון ועצרות לציון אירועים היסטוריים; בהפקת תוכניות אור קוליות בתחומים שונים ולסייע בהפקת תוכניות טלוויזיה ורדיו תיעודיות; מתן אמצעים וראיונות לכתבות על יהודי לוב בתקשורת; ובתרגום ספרים ומאמרים לאיטלקית ולאנגלית לבני הקהילה ברחבי העולם. 

סיוע, הכוונה והנחייה בכתיבת עבודות על יהודי לוב

המכון ללימודים ולמחקר יהדות לוב מסייע בהכוונה והנחייה בכתיבת עבודות על יהודי לוב לתלמידים בחטיבת הביניים בכתיבת עבודות שורשים; לתלמידי בתי-הספר התיכוניים בכתיבת עבודות גמר בהיסטוריה (4 יחידות בבגרות), ולסטודנטים בכתיבת רפראטים ועבודות סמינריוניות. הסיוע יכול לבוא לידי ביטוי בהכוונה לביבליוגרפיה, בהפניה לזקני העדה לעדויות אישיות, בהנחיה ובליווי כתיבת העבודה, וכו'.

סיוע בכתיבת כתבות, בהפקת תוכניות רדיו וטלוויזיה על יהודי לוב

המכון ללימודים ולמחקר יהדות לוב מסייע בכתיבת כתבות עיתונאיות והפקת תוכניות רדיו וטלוויזיה, על לוב ויהודיה. הסיוע יכול לבוא לידי ביטוי, במתן רקע היסטורי וחומרים בתחום מורשת ופולקלור, כולל מאמרים, תמונות, עזרים, וכו'.

 סיוע בהשגת וברכישת ספרים, מאמרים וחומרים על יהודי לוב

המכון ללימודים ולמחקר יהדות לוב מסייע ברכישת ספרים, מאמרים וחומרים על יהודי לוב, כמו: קלטות האודיו ווידיאו, תקליטורים, תמונות, ביגוד פולקלוריסטי, וכו'.

 מאמרים על תולדות ומורשת יהודי לוב

על מנת לסייע לתלמידים ולסטודנט בכתיבת עבודות, ולעניין את הציבור הרחב בקורות יהודי לוב ומורשתם המפוארת ועתיקת-היומין, המכון ללימודים ולמחקר יהדות לוב מפרסם באתר זה, מספר מאמרים בתחומים שונים. הרחבה מקיפה בנושא, ניתן למצוא בספר "תולדות יהודי לוב" (בעברית ובאיטלקית), של ההיסטוריון יעקב חג'ג'-לילוף.

כמו-כן, המכון ללימודים ולמחקר יהדות לוב מפרסם באתר זה, גם "ביבליוגרפיה מאויירת" בתולדות יהודי לוב, המציגה את רוב הערכים בהיסטוריה של יהודי לוב בעברית, וכן, ביבליוגרפיה כללית של רוב הערכים בתולדות ומורשת יהודי לוב בעברית. ביבליוגרפיה  זו מהווה שלב ראשוני לביבליוגרפיה מאויירת מקיפה על יהודי לוב בכל התחומים וההיבטים, הן בעברית והן בשפות הזרות האמורה להיות לעזר לכל חוכך ספר ואוהב חקר קהילות, שירצה להעמיק ולהרחיב את ידיעותיו ומחקריו על יהודי לוב.